Persondatapolitik for Altid Energi

Denne privatlivspolitik beskriver hvordan Altid Energi (CVR-nr. 44373580) – herefter Leverandøren – behandler personoplysninger om dig, og hvilke rettigheder du – herefter Kunden – har i denne henseende.

1. DATAANSVARLIG

Leverandøren er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som er modtaget fra Kunden som led i opfyldelsen af parternes aftale om salg af elektricitet. Leverandøren kan kontaktes via følgende oplysninger:

Adresse: Kalkbrænderiløbskaj 4, 2100 København Ø

Telefonnr.: 40 440 440

Mail: hej@altidenergi.dk

Hvis Kunden har spørgsmål ift. behandlingen af sine personoplysninger, er Kunden til enhver tid velkommen til at kontakte Leverandøren herom.

LEVERANDØREN BEHANDLER FØLGENDE OPLYSNINGER OM KUNDEN:

Leverandøren behandler følgende personoplysninger om Kunden i forbindelse med det løbende aftaleforhold.

Almindelige oplysninger relateret til aftalen om levering af elektricitet, herunder Kundens kontaktoplysninger, aftagenummer, målenummer, bank og betalingsoplysninger, klagesager, statistiske afvigelser og forbrugsrelaterede data.
Almindelige oplysninger til brug for varetagelse af forpligtelser efter lovgivningen, herunder forhold vedrørende dyrehold, børn eller hjælpeløse personer, hvis dette er relevant.
Følsomme oplysninger og andre oplysninger i forbindelse med afbrydelser af elforsyningen, herunder helbredsoplysninger og forhold, der giver anledning til overvejelser om sikkerheden for Leverandørens ansatte eller for personer, der varetager Leverandørens interesser.
CPR-nummer til brug for anmeldelse i Datahubben samt til brug for administration af aftaleforholdet.
3. FORMÅL MED BEHANDLING OG RETSGRUNDLAG

Formålet med behandlingen af personoplysningerne er følgende:

Levering af elektricitet.
Administration af aftalen om levering af elektricitet, herunder fakturering og afregning.
Afbrydelser af elforsyning.
Kommunikation med netselskab/foged/myndigheder ifbm. eventuel afbrydelse af elforsyning.
Leverandøren behandler kun personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for at opfylde de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet.

Behandlingen sker efter følgende retsgrundlag:

At behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelse af en kontrakt, som Kunden er part i, jf. artikel 6, stk. 1, litra b i persondataforordningen, jf. databeskyttelseslovens § 6.

At behandlingen er nødvendig af hensyn til overholdelse af retlige forpligtelser, jf. artikel 6, stk. 1, litra c i persondataforordningen, jf. databeskyttelseslovens § 6.

At Kunden eventuelt har samtykket til behandlingen, jf. artikel 6, stk. 1, litra a og art. 7, stk. 2, litra a i persondataforordningen, jf. databeskyttelseslovens § 6.

At behandlingen er nødvendig for at beskytte Kunden eller en anden fysisk persons vitale interesser, hvis de ikke selv er i stand til at give et samtykke, jf. artikel 9, stk. 2, litra c i persondataforordningen.

At behandlingen er nødvendig for, at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, jf. artikel 9, stk. 2, litra f i persondataforordningen.

5. VIDEREGIVELSE AF OPLYSNINGER

Leverandøren videregiver kun personoplysninger til andre, herunder til offentlige myndigheder, såfremt der er en forpligtelse hertil via lovgivning, eller i det omfang det er nødvendigt for leveringen af en ydelse.

Leverandøren videregiver personoplysninger til følgende kategorier af modtagere:

Datahubben: Der videregives CPR-nummer samt navn og adresse idet det er påkrævet efter markedsforskrifter udstedt af Energinet.
Kommuner: Får Leverandøren kendskab til, at et barn eller en ung under 18 år lever under forhold, der bringer det sundhed eller udvikling i fare, sørger Leverandøren for, at kommunen underrettes herom i overensstemmelse med lov om social service.
Politiet: Får Leverandøren kendskab til, at dyrehold behandles uforsvarligt, sørger Leverandøren for, at politiet underrettes herom.
Netselskaber: I sager om afbrydelse af elforsyninger videregives personoplysninger i det omfang, det er et nødvendigt led i kommunikationen mellem Leverandøren og netselskabet.
7. KUNDENS RETTIGHEDER

7.1 Kontaktoplysninger, hvis Kunden vil benytte sine rettigheder

Såfremt Kunden ønsker at gøre brug af nedenstående rettigheder, skal Leverandøren kontaktes gennem de kontaktoplysninger, som er oplistet øverst i privatlivspolitikken. Leverandøren behandler og svarer på Kunders henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned, efter, at Kundens henvendelse er modtaget, medmindre anmodningens kompleksitet og omfang gør, at der ikke kan svares inden for en måned. I så fald kan svarfristen blive op til 3 måneder i alt, jf. Persondataforordningen.

Kunden kan i øvrigt læse mere om sine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som kan findes på www.datatilsynet.dk.

7.1 Ret til indsigt (se personoplysninger)

Kunden har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som Leverandøren behandler om Kunden, samt en række yderligere oplysninger. Adgangen til indsigt må dog ikke krænke andres rettigheder og frihedsrettigheder.

7.2 Ret til berigtigelse (rettelse)

Kunden har ret til at få urigtige personoplysninger om sig selv rettet.

7.3 Ret til sletning af personoplysninger

I særlige tilfælde har Kunden ret til at få slettet oplysninger om sig, inden tidspunktet for Leverandørens almindelige generelle sletning indtræffer.

7.4 Ret til begrænsning af behandling

Kunden har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af sine personoplysninger begrænset. Hvis Kunden har ret til at få begrænset behandlingen, må Leverandøren fremover kun behandle oplysningerne bortset fra opbevaring med Kundens samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

7.5 Indsigelse

Kunden har ret at til at gøre indsigelse imod Leverandørens behandling af Kundens personoplysninger, hvis behandling sker efter reglerne i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e eller litra f, herunder profilering. Kunden har også ret til at gøre indsigelse imod Leverandørens behandling af Kundens personoplysninger, hvis behandlingen sker til direkte markedsføring, herunder profilering, jf. Databeskyttelsesforordningen.

7.6 Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Når Leverandørens behandling af Kundens personoplysninger baserer sig på samtykke eller en kontrakt, og behandlingen er foretaget automatisk, har Kunden ret til dataportabiliet i forhold til oplysninger, som Kunden selv har givet til Leverandøren.

Denne ret indebærer, at Kunden har ret til at få tilsendt de personoplysninger, som Leverandøren behandler om Kunden i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, som Kunden har ret til at overføre til en anden tjenesteyder.

8. KLAGE

Såfremt Kunden ønsker at klage over Leverandørens behandling af Kundens personoplysninger, har Kunden ret til at indgive en klage til Datatilsynet, som har følgende kontaktoplysninger:

Datatilsynet

Adresse: Borgergade 28, 5, 1300 København K

mail:dt@datatilsynet.dk

Telefonnr.: 33193200

Hjemmeside: www.datatilsynet.dk

Cookiedeklarationen er sidst opdateret d. 01.01.2024

Kundens samtykke gælder for følgende domæner: altidenergi.dk

Forberedt installation

En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes eller monteres på en allerede udført installation.

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Det kan være, at du allerede har en ladestander du skal have skiftet, i så fald nedtager vi den nuværende for dig.

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller support@takecharge.dk.

Tilkøb ladeløsning

Er du allerede eksisterende elkunde skal du tilvælge din ønskede ladeløsning inde i Mit Altid Energi, som er vores selvbetjening.

1. Start med at beslut dig for hvilken løsning du ønsker her på siden.

2. Log ind i Mit Altid Energi via linket herunder, som vil sende dig direkte til menupunktet “Mit abonnement”.

3. Vælg her din ønskede løsning.

4. Efter bestilling modtager du en mail direkte fra vores partner – TakeCharge – med instrukser om det videre forløb. Det er også her, du skal betale for din valgte løsning.

Såfremt du er berettiget til refusion, vil der ved din bestilling medfølge et service- og refusionsabonnement til 48 kr. pr. måned. Lader du for eksempelvis 5.000 kWh om året, vil du dermed få refunderet ca. 4.750 kr.

Er du ikke refusionsberettiget ved vi det allerede fra din el-aftale, og så bortfalder service- og refusionsabonnementet helt automatisk.

Ønsker du hjælp til oprettelsen af din bestilling kan du ringe til Altid Energis kundeservice på 44 440 440 eller skrive en e-mail til hej@altidenergi.dk

Overtagelse

Har du allerede en ladeboks af et af de mærker vi tilbyder, kan vi overtage den og begynde at yde den refusion, som du er berettiget til, hvis du har en aktiv el-aftale ved os. Det er helt gratis, og du kan selv foretage overførslen. 

Bemærk at vi kan overtage alle versioner af Easee, Zaptec og DEFA, og ikke kun de versioner, som vi sælger.

Når du bestiller Overtagelse, vil du efter bestillingen modtage en simpel vejledning, som fortæller hvad du skal gøre for at overdrage din ladeboks til os.

Det er vigtigt, at du sørger for at din el-aftale hos Altid Energi er aktiv, før overtagelsen sker, hvis du skal have refusion. Har du brug for en tidligere opstartsdato som elkunde end den systemet tildeler dig ved bestilling, så ræk ud til kundeservice efter bestillingen på hej@altidenergi.dk eller 44 440 440, og så kan de hjælpe med at fremrykke din opstartsdato.

Endelig skal du selv huske at opsige din gamle refusionsaftale efter dit skifte, hvis du har haft sådan en.

Det er vores partner Take Charge, som vil fremsende vejledningen. Har du spørgsmål, så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk.

Uden installation

Du er velkommen til at benytte din egen installatør. Smart-ladere skal dog opsættes med en app for at fungere, og det er vigtigt at installatøren er bekendt med denne procedure.

Da ladeboksen købes gennem vores partner, TakeCharge, skal du være opmærksom på, at der vil være en omkostning til TakeCharge, hvis de skal afhjælpe en forkert konfigureret lader.

Har du spørgsmål så ræk ud til TakeCharge på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til din ladeboks kan ses her: Shop – TakeCHARGE

Forberedt installation

En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes, eller hvis du ønsker, at din nye ladeboks skal monteres på en allerede udført installation.

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Såfremt du allerede har en ladestander, du skal have skiftet, nedtager vi den nuværende for dig.

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk

Standardinstallation

En standard installation er til dig, som ikke har nogen ladeboks installeret i forvejen. Den indeholder:

  • Indbygning af ny sikringsgruppe i el-tavlen
  • Kabling (5g4mm2) mellem ladestander og el-tavle. Maks. 10 meter kabel
  • Føring over rydeligt loft med gangbro, udvendigt på væg eller i jord (hvis du selv har fritlagt i 40cm dybde).
  • Boring af op til 2 huller i væg eller loft
  • Montering og test af ladestanderen
  • Installation af ladestander til 11 kWh ladning (16A)

Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af installatøren i forbindeles med installationen.

22 kWh installation kan tilkøbes sammen med laderen. For at kunne udnytte 22 kWh, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på installationsstedet, og bilen skal også kunne lade med 22 kWh på AC.

DEFA-boksen inkluderer som den eneste et ladekabel og holder. Ofte vil et ladekabel også følge med din elbil, og derfor er det heller ikke en del af standardinstallationen. Skal du bruge et ladekabel, så besøg online-shoppen via linket i den grå boks her i bunden.

Følgende er desuden ikke inkluderet i standardinstallationen:
Kørsel til ikke brofaste øer, nedgravning af kabel, fjernelse og re-etablering af fliser og sten, opgradering til 22 kWh installation. 

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til installationen kan ses her: Shop – TakeCHARGE