80% af vores kunder har et forbrug på under 5.000 kWh om året, og betaler derfor 18kr./md. Har du et forbrug, der er højere end gennemsnittet, kan du se prisen nedenfor. Du betaler helt automatisk den laveste abonnementspris for dit forbrug.
Op til 5.000 kWh/år
(Dækker 80% af vores kunders behov)
/md. i abon.
5.000 – 8.000 kWh/år
/md. i abon.
8.000 – 12.000 kWh/år
/md. i abon.
12.000 – 20.000 kWh/år
/md. i abon.
For hver ekstra 5.000 kWh du forbruger årligt,
koster det 29 kr. ekstra pr. md.
Sådan skrev Jyllands-Posten om Altid Energis topplacering i Danmarks største forbrugerorganisations nyeste test af 55 elselskaber og 85 elaftaler.
Altid Energi ligger helt i toppen, men hvert 3. elselskab dumpede testen! Vi er meget stolte af vores placering, men testen er også en god påmindelse om, hvorfor vi startede Altid Energi. Vi skal hæve standarden i den danske elbranche, og kampen for klar, ærlig og billig strøm uden spottillæg og gebyrer er kun lige begyndt.
Hvordan klarer vores priser sig mod andre produkter på markedet? Prissammenligningen vurderer alene omkostningerne til elselskabet, som er det eneste du kan påvirke ved at skifte, da de markedsbestemte omkostninger til strøm, Energinet, netselskab og stat er helt ens uanset dit valg af elselskab.
Hvor meget kan man egentlig spare på elregningen? Mere end mange tror…
Sammenligning foretaget 6. februar 2025 baseret på prisinformation fra de respektive elselskabers hjemmeside. Der er ikke taget hensyn til brugen af grønne certifikater, da sådanne produkter i vores optik er green washing. Se mere her: Grøn Strøm – det skal du vide
Elselskaber betaler for kundernes forventede strømforbrug en måned forud. De betaler altså a conto. Nogle elselskaber vælger dog at opkræve tre måneders a conto-betaling, mens andre slet ikke opkræver det. Altid Energi gør ingen af delene, fordi:
Hos Altid Energi har vi sikret en god balance ved at opkræve på samme måde, som vi betaler for strømmen: Én måned forud. Eftersom vi selv betaler a conto, tjener vi ikke penge på at opkræve forud, men kan holde prisen lav og fair uden tillæg og gebyrer.
Tør du sende din elregning og se, om du også har betalt for meget for strømmen?
Produkt
Fast abonnement
Spottillæg
Betalingsgebyr
Produkt
Gebyr- og tillægsfri strøm
Fast abonnement
216 kr.
Spottillæg
0 kr.
Betalingsgebyr
0 kr.
Produkt
OK El Spotpris
Fast abonnement
348 kr.
Spottillæg
200 kr.
Betalingsgebyr
0 kr.
Produkt
TimeEnergi
Fast abonnement
216 kr.
Spottillæg
824 kr.
Betalingsgebyr
75 kr.
Produkt
Overegangs-produkt
Fast abonnement
696 kr.
Spottillæg
1.750 kr.
Betalingsgebyr
0 kr.
Produkt- og prisforklaring
Altid Energi står for transparens, enkelthed og integritet. Derfor har vi ét produkt, hvor alle gebyrer er skåret fra, så vi kan tilbyde gebyrfri strøm til variabel indkøbspris.
Her får du strøm til alle elselskabers indkøbspris på Nord Pool børsen for et abonnement, der automatisk tilpasses dit forbrug. Der betales aconto per måned, og du får en variabel elpris time for time. Desværre kan vi ikke fratage dig for også at betale de markedsbestemte, lovpligtige omkostninger, som fx elafgift til staten, transportafgift for at få strøm frem til din adresse, etc.
De fleste andre elselskaber tjener penge hver gang du bruger strømmen via et spottillæg – hvor der sker et øretillæg, som tilfalder elselskabet, hver gang du bruger strøm. Altid Energi tjener sine penge på dit månedsabonnement og intet andet.
De markedsbestemte omkostninger
Som udgangspunkt vil den elregning, du modtager, dække over omkostningerne til følgende aktører:
1. Balanceansvarlige – Den virksomhed, som køber el på vegne af elselskabet, hvis elselskabet ikke gør det selv. Det gør vi f.eks. ikke hos Altid Energi. Vi køber den el, du bruger hos vores balanceansvarlige, og sælger den videre til samme pris. De omkostninger, der er til den balanceansvarlige for at handle el, er inkluderet i dit månedlige abonnement.
2. Staten – Den danske stat.
3. Netselskabet – Det selskab, der ejer og vedligeholder de kabler, som giver strøm til lige netop din bolig. Netselskabernes standardgebyrer kan ses her.
4. Energinet – Den selvstændige, offentlige virksomhed, der ejer og udvikler det danske elnet, sikrer forsyningssikkerheden, og sørger for lige adgang til elnettet.
5. Elselskabet – Det elselskab, du har valgt. Det kunne f.eks. være Altid Energi.
Af alle de ovenstående aktører, er det alene elselskabet, som du reelt set kan vælge frit som forbruger. De øvrige aktører skal alle betales gennem den aftale, du har med dit elselskab, og omkostningerne er ens, uanset dit valg af elselskab.
Kort sagt
Altid Energi tilbyder en enkel og gennemsigtig prispolitik baseret på værdierne transparens, enkelthed og integritet. Vi tilbyder ét produkt: strøm til Nord Pool børsens variable indkøbspris uden gebyrer eller spottillæg. Kunderne betaler et fast månedsabonnement, som er Altid Energis eneste fortjeneste. Denne pris inkluderer omkostninger til den balanceansvarlige, men ekskluderer lovpligtige og markedsbestemte omkostninger, som statslig elafgift, transportgebyrer mv.
I modsætning til mange andre elselskaber, tjener Altid Energi ikke penge på strømforbruget gennem spottillæg. Dette sikrer kunderne ærlig og fair elprissætning.
Alle elregninger består af 2 dele:
Afgift til staten, pris på strømmen, energinet, osv. Prisen er ens på alle elregninger hos alle selskaber.
Betaling til dit elselskab. I dette eksempel sammenlignet med OK. Her er der penge at spare.
Se med, når vores direktør møder nogle af vores nye kunder og afslører skjulte gebyrer på deres gamle elregninger.
Skriv dig op nedenfor, hvis du ønsker en gennemgang af din nuværende elaftale og er interesseret i en billigere løsning.
En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes eller monteres på en allerede udført installation.
For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Det kan være, at du allerede har en ladestander du skal have skiftet, i så fald nedtager vi den nuværende for dig.
Krav til forberedt installation
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller support@takecharge.dk.
Er du allerede eksisterende elkunde skal du tilvælge din ønskede ladeløsning inde i Mit Altid Energi, som er vores selvbetjening.
1. Start med at beslut dig for hvilken løsning du ønsker her på siden.
2. Log ind i Mit Altid Energi via linket herunder, som vil sende dig direkte til menupunktet “Mit abonnement”.
3. Vælg her din ønskede løsning.
4. Efter bestilling modtager du en mail direkte fra vores partner – TakeCharge – med instrukser om det videre forløb. Det er også her, du skal betale for din valgte løsning.
Såfremt du er berettiget til refusion, vil der ved din bestilling medfølge et service- og refusionsabonnement til 48 kr. pr. måned. Lader du for eksempelvis 5.000 kWh om året, vil du dermed få refunderet ca. 4.750 kr.
Er du ikke refusionsberettiget ved vi det allerede fra din el-aftale, og så bortfalder service- og refusionsabonnementet helt automatisk.
Ønsker du hjælp til oprettelsen af din bestilling kan du ringe til Altid Energis kundeservice på 44 440 440 eller skrive en e-mail til hej@altidenergi.dk
Har du allerede en ladeboks af et af de mærker vi tilbyder, kan vi overtage den og begynde at yde den refusion, som du er berettiget til, hvis du har en aktiv el-aftale ved os. Det er helt gratis, og du kan selv foretage overførslen.
Bemærk at vi kan overtage alle versioner af Easee, Zaptec og DEFA, og ikke kun de versioner, som vi sælger.
Når du bestiller Overtagelse, vil du efter bestillingen modtage en simpel vejledning, som fortæller hvad du skal gøre for at overdrage din ladeboks til os.
Det er vigtigt, at du sørger for at din el-aftale hos Altid Energi er aktiv, før overtagelsen sker, hvis du skal have refusion. Har du brug for en tidligere opstartsdato som elkunde end den systemet tildeler dig ved bestilling, så ræk ud til kundeservice efter bestillingen på hej@altidenergi.dk eller 44 440 440, og så kan de hjælpe med at fremrykke din opstartsdato.
Endelig skal du selv huske at opsige din gamle refusionsaftale efter dit skifte, hvis du har haft sådan en.
Det er vores partner Take Charge, som vil fremsende vejledningen. Har du spørgsmål, så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.
Du er velkommen til at benytte din egen installatør. Smart-ladere skal dog opsættes med en app for at fungere, og det er vigtigt at installatøren er bekendt med denne procedure.
Da ladeboksen købes gennem vores partner, TakeCharge, skal du være opmærksom på, at der vil være en omkostning til TakeCharge, hvis de skal afhjælpe en forkert konfigureret lader.
Har du spørgsmål så ræk ud til TakeCharge på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.
En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes, eller hvis du ønsker, at din nye ladeboks skal monteres på en allerede udført installation.
For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Såfremt du allerede har en ladestander, du skal have skiftet, nedtager vi den nuværende for dig.
Krav til forberedt installation
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk
En standard installation er til dig, som ikke har nogen ladeboks installeret i forvejen. Den indeholder:
Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af installatøren i forbindeles med installationen.
22 kWh installation kan tilkøbes sammen med laderen. For at kunne udnytte 22 kWh, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på installationsstedet, og bilen skal også kunne lade med 22 kWh på AC.
DEFA-boksen inkluderer som den eneste et ladekabel og holder. Ofte vil et ladekabel også følge med din elbil, og derfor er det heller ikke en del af standardinstallationen. Skal du bruge et ladekabel, så besøg online-shoppen via linket i den grå boks her i bunden.
Følgende er desuden ikke inkluderet i standardinstallationen:
Kørsel til ikke brofaste øer, nedgravning af kabel, fjernelse og re-etablering af fliser og sten, opgradering til 22 kWh installation.
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til installationen kan ses her: Shop – TakeCHARGE