Looad
VS. Altid Energi

Mange elselskaber hævder at være de billigste. Men lad os slå det fast: Man bliver ikke billig af at have 3 måneders aconto og en lang række gebyrer.

Altid Energi:

Looad:

Vi kan helt gratis overtage din boks fra Zaptec

Ejer du din Zaptec boks, kan vi helt gratis overtage den, og så lader du med gebyrfri strøm til indkøbspris og får et service- og refusionsabonnement for kun 48 kr. pr. md.

Ejer du din Zaptec boks, kan vi helt gratis overtage den, og så lader du med gebyrfri strøm til indkøbspris og får et service- og refusionsabonnement for kun 48 kr. pr. md. Hvis du ønsker at flytte din boks, så læs mere her: Har du elbil og ønsker at skifte til Altid Energi?

Sammenlign pris her

Looad tager nu 3 måneders aconto fra deres kunder.

Det største problem ved Looad er deres nye betalingsmodel, hvor de har indført tre måneders acontobetaling. Det betyder, at du som kunde skal betale for dit strømforbrug tre måneder forud – en regning, der bliver mere uigennemskuelig, mens du tvinges til at lege bank for Looad. Det er ikke bare uigennemsigtigt det er også uretfærdigt.

Vi har 1 måneds aconto - se her hvorfor

Hos AltidEnergi tror vi på gennemsigtighed og fair priser. Derfor har vi valgt en simpel og ærlig model for betaling af din elregning: 1 måneds aconto-betaling.

Hvad betyder det?

Elselskaber i Danmark skal betale for kundernes forventede strømforbrug en måned i forvejen. Det betyder, at vi allerede inden måneden starter, skal dække udgifterne til den strøm, vores kunder kommer til at bruge.

Hvorfor gør vi det sådan?

Mange elselskaber vælger at finansiere disse udgifter selv, men det kræver, at de har en stor økonomisk buffer. For at opbygge den buffer, opkræver de ofte højere priser eller skjulte gebyrer fra deres kunder.
Hos AltidEnergi vil vi noget andet. Vi vil holde priserne fair og gennemsigtige, uden at opkræve ekstra. Derfor har vi ikke mulighed for at lægge ud for vores kunders strømforbrug – og det betyder, at du betaler for din strøm én måned forud.

Vores kunder har årligt sparet

0123456789
.
0123456789
0123456789
0123456789
.
0123456789
0123456789
0123456789
kr.

2.130.345Kr.

Altid Energi har mere end 5.000 kunder, der typisk sparer 500 – 1.500 kr. om året.

Konklusion

Looad har ændret deres prismodel og tager nu 3 måneders aconto-betaling.

Med deres nye model tager de nu 3 måneders aconto-betaling, hvilket tvinger dig som kunde til at finansiere deres udgifter langt ud i fremtiden, uden at det bliver nemt at gennemskue, hvad du reelt betaler for. Derudover kommer deres spottillæg på 8 øre pr. kWh, hvilket gør dem markant dyrere end Altid Energi – selvom strømmen i din stikkontakt er præcis den samme.

Skift til Altid Energi i dag og støt bevægelsen mod et mere gennemsigtigt elmarked. Med kun 1 måneds aconto, ingen spottillæg og ingen gebyrer er vi Danmarks eneste gebyrfri elselskab.

Bliver du også snydt for billigere strøm?

Se med, når vores direktør møder nogle af vores nye kunder og afslører skjulte gebyrer på deres gamle elregninger.

altid

aldrig

Det tager kun 2 minutter at få en billigere elaftale.

Skriv dig op nedenfor, hvis du ønsker en gennemgang af din nuværende elaftale og er interesseret i en billigere løsning.

Forberedt installation

En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes eller monteres på en allerede udført installation.

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Det kan være, at du allerede har en ladestander du skal have skiftet, i så fald nedtager vi den nuværende for dig.

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller support@takecharge.dk.

Tilkøb ladeløsning

Er du allerede eksisterende elkunde skal du tilvælge din ønskede ladeløsning inde i Mit Altid Energi, som er vores selvbetjening.

1. Start med at beslut dig for hvilken løsning du ønsker her på siden.

2. Log ind i Mit Altid Energi via linket herunder, som vil sende dig direkte til menupunktet “Mit abonnement”.

3. Vælg her din ønskede løsning.

4. Efter bestilling modtager du en mail direkte fra vores partner – TakeCharge – med instrukser om det videre forløb. Det er også her, du skal betale for din valgte løsning.

Såfremt du er berettiget til refusion, vil der ved din bestilling medfølge et service- og refusionsabonnement til 48 kr. pr. måned. Lader du for eksempelvis 5.000 kWh om året, vil du dermed få refunderet ca. 4.750 kr.

Er du ikke refusionsberettiget ved vi det allerede fra din el-aftale, og så bortfalder service- og refusionsabonnementet helt automatisk.

Ønsker du hjælp til oprettelsen af din bestilling kan du ringe til Altid Energis kundeservice på 44 440 440 eller skrive en e-mail til hej@altidenergi.dk

Overtagelse

Har du allerede en ladeboks af et af de mærker vi tilbyder, kan vi overtage den og begynde at yde den refusion, som du er berettiget til, hvis du har en aktiv el-aftale ved os. Det er helt gratis, og du kan selv foretage overførslen. 

Bemærk at vi kan overtage alle versioner af Easee, Zaptec og DEFA, og ikke kun de versioner, som vi sælger.

Når du bestiller Overtagelse, vil du efter bestillingen modtage en simpel vejledning, som fortæller hvad du skal gøre for at overdrage din ladeboks til os.

Det er vigtigt, at du sørger for at din el-aftale hos Altid Energi er aktiv, før overtagelsen sker, hvis du skal have refusion. Har du brug for en tidligere opstartsdato som elkunde end den systemet tildeler dig ved bestilling, så ræk ud til kundeservice efter bestillingen på hej@altidenergi.dk eller 44 440 440, og så kan de hjælpe med at fremrykke din opstartsdato.

Endelig skal du selv huske at opsige din gamle refusionsaftale efter dit skifte, hvis du har haft sådan en.

Det er vores partner Take Charge, som vil fremsende vejledningen. Har du spørgsmål, så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk.

Uden installation

Du er velkommen til at benytte din egen installatør. Smart-ladere skal dog opsættes med en app for at fungere, og det er vigtigt at installatøren er bekendt med denne procedure.

Da ladeboksen købes gennem vores partner, TakeCharge, skal du være opmærksom på, at der vil være en omkostning til TakeCharge, hvis de skal afhjælpe en forkert konfigureret lader.

Har du spørgsmål så ræk ud til TakeCharge på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til din ladeboks kan ses her: Shop – TakeCHARGE

Forberedt installation

En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes, eller hvis du ønsker, at din nye ladeboks skal monteres på en allerede udført installation.

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Såfremt du allerede har en ladestander, du skal have skiftet, nedtager vi den nuværende for dig.

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk

Standardinstallation

En standard installation er til dig, som ikke har nogen ladeboks installeret i forvejen. Den indeholder:

  • Indbygning af ny sikringsgruppe i el-tavlen
  • Kabling (5g4mm2) mellem ladestander og el-tavle. Maks. 10 meter kabel
  • Føring over rydeligt loft med gangbro, udvendigt på væg eller i jord (hvis du selv har fritlagt i 40cm dybde).
  • Boring af op til 2 huller i væg eller loft
  • Montering og test af ladestanderen
  • Installation af ladestander til 11 kWh ladning (16A)

Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af installatøren i forbindeles med installationen.

22 kWh installation kan tilkøbes sammen med laderen. For at kunne udnytte 22 kWh, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på installationsstedet, og bilen skal også kunne lade med 22 kWh på AC.

DEFA-boksen inkluderer som den eneste et ladekabel og holder. Ofte vil et ladekabel også følge med din elbil, og derfor er det heller ikke en del af standardinstallationen. Skal du bruge et ladekabel, så besøg online-shoppen via linket i den grå boks her i bunden.

Følgende er desuden ikke inkluderet i standardinstallationen:
Kørsel til ikke brofaste øer, nedgravning af kabel, fjernelse og re-etablering af fliser og sten, opgradering til 22 kWh installation. 

Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til installationen kan ses her: Shop – TakeCHARGE