Intro
Som nyt elselskab støder vi indimellem på spørgsmål om fordelene ved at skifte elselskab – til Altid Energi. Vi blev grundlagt med en mission om at reformere energibranchen gennem transparens, retfærdighed og økonomisk overkommelige priser, så ja – det er vores mål, at du skifter til os. Her er nøglepunkterne, som illustrerer de gode argumenter i det, vi kalder eltegritet:
Få fuld gennemskuelighed
Hos Altid Energi er der ingen skjulte gebyrer eller uventede tillæg – en rar kontrast til den gængse praksis i branchen som beskrevet her: Prissammenligning mellem elselskaber – det er ikke ligetil. Vores forpligtelse til fairness sikrer, at du altid ved, hvad du betaler for. Læs mere om, hvordan andre elselskaber kan tjene penge på dig, måske uden din viden, her: Sådan tjener dit elselskab penge på dig – måske uden du ved det?
Ærlighed om grøn energi
Vi værdsætter grøn energi og stræber efter at tilbyde den mest transparente og ærlige tilgang. Vi belyser, at andelen af grøn strøm i din stikkontakt er den samme, uanset hvilket elselskab du vælger. Vores mål er at oplyse dig om, hvordan du kan bruge strømmen, når den er mest bæredygtig. Find ud af mere om grøn strøm i din stikkontakt her: Grøn strøm i din stikkontakt – her er hvad du skal vide.
Spar penge
Med samfundets stigende afhængighed af elektricitet tilbyder Altid Energi en model, der gør det muligt at spare penge. Vi opfordrer dig til at indsende din seneste elregning via vores hjemmeside, så vi kan give en personlig vurdering af dine potentielle besparelser. Læs mere om, hvordan du kan spare penge ved at skifte til Altid Energi her: Kan jeg spare penge på at skifte til Altid Energi?
Støt eltegritetsbevægelsen
Skift til Altid Energi er trygt og enkelt. Der sker på intet tidspunkt afbrydelser i din strømforsyning under skiftet og ved at vælge os, bidrager du til en bevægelse mod et mere gennemsigtigt og retfærdigt elmarked. Skift til nem strøm er så nemt som at udfylde formularen på Skift til nem strøm – Altid Energi
Sammen kan vi skabe en forskel og drive forandring i energisektoren mod mere gennemsigtighed og bæredygtighed.
En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes eller monteres på en allerede udført installation.
For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Det kan være, at du allerede har en ladestander du skal have skiftet, i så fald nedtager vi den nuværende for dig.
Krav til forberedt installation
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller support@takecharge.dk.
Er du allerede eksisterende elkunde skal du tilvælge din ønskede ladeløsning inde i Mit Altid Energi, som er vores selvbetjening.
1. Start med at beslut dig for hvilken løsning du ønsker her på siden.
2. Log ind i Mit Altid Energi via linket herunder, som vil sende dig direkte til menupunktet “Mit abonnement”.
3. Vælg her din ønskede løsning.
4. Efter bestilling modtager du en mail direkte fra vores partner – TakeCharge – med instrukser om det videre forløb. Det er også her, du skal betale for din valgte løsning.
Såfremt du er berettiget til refusion, vil der ved din bestilling medfølge et service- og refusionsabonnement til 48 kr. pr. måned. Lader du for eksempelvis 5.000 kWh om året, vil du dermed få refunderet ca. 4.750 kr.
Er du ikke refusionsberettiget ved vi det allerede fra din el-aftale, og så bortfalder service- og refusionsabonnementet helt automatisk.
Ønsker du hjælp til oprettelsen af din bestilling kan du ringe til Altid Energis kundeservice på 44 440 440 eller skrive en e-mail til hej@altidenergi.dk
Har du allerede en ladeboks af et af de mærker vi tilbyder, kan vi overtage den og begynde at yde den refusion, som du er berettiget til, hvis du har en aktiv el-aftale ved os. Det er helt gratis, og du kan selv foretage overførslen.
Bemærk at vi kan overtage alle versioner af Easee, Zaptec og DEFA, og ikke kun de versioner, som vi sælger.
Når du bestiller Overtagelse, vil du efter bestillingen modtage en simpel vejledning, som fortæller hvad du skal gøre for at overdrage din ladeboks til os.
Det er vigtigt, at du sørger for at din el-aftale hos Altid Energi er aktiv, før overtagelsen sker, hvis du skal have refusion. Har du brug for en tidligere opstartsdato som elkunde end den systemet tildeler dig ved bestilling, så ræk ud til kundeservice efter bestillingen på hej@altidenergi.dk eller 44 440 440, og så kan de hjælpe med at fremrykke din opstartsdato.
Endelig skal du selv huske at opsige din gamle refusionsaftale efter dit skifte, hvis du har haft sådan en.
Det er vores partner Take Charge, som vil fremsende vejledningen. Har du spørgsmål, så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.
Du er velkommen til at benytte din egen installatør. Smart-ladere skal dog opsættes med en app for at fungere, og det er vigtigt at installatøren er bekendt med denne procedure.
Da ladeboksen købes gennem vores partner, TakeCharge, skal du være opmærksom på, at der vil være en omkostning til TakeCharge, hvis de skal afhjælpe en forkert konfigureret lader.
Har du spørgsmål så ræk ud til TakeCharge på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.
En forberedt installation er til dig, der har en eksisterende lader, som skal udskiftes, eller hvis du ønsker, at din nye ladeboks skal monteres på en allerede udført installation.
For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Såfremt du allerede har en ladestander, du skal have skiftet, nedtager vi den nuværende for dig.
Krav til forberedt installation
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk
En standard installation er til dig, som ikke har nogen ladeboks installeret i forvejen. Den indeholder:
Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af installatøren i forbindeles med installationen.
22 kWh installation kan tilkøbes sammen med laderen. For at kunne udnytte 22 kWh, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på installationsstedet, og bilen skal også kunne lade med 22 kWh på AC.
DEFA-boksen inkluderer som den eneste et ladekabel og holder. Ofte vil et ladekabel også følge med din elbil, og derfor er det heller ikke en del af standardinstallationen. Skal du bruge et ladekabel, så besøg online-shoppen via linket i den grå boks her i bunden.
Følgende er desuden ikke inkluderet i standardinstallationen:
Kørsel til ikke brofaste øer, nedgravning af kabel, fjernelse og re-etablering af fliser og sten, opgradering til 22 kWh installation.
Det er vores partner Take Charge, som vil stå for installationen. Har du spørgsmål så ræk ud til dem på 42 655 488 eller altidenergi@takecharge.dk. Yderligere tilkøbsmuligheder til installationen kan ses her: Shop – TakeCHARGE