Større er ikke bedre
Hvorfor større ikke nødvendigvis er bedst i elbranchen
Når det gælder elbranchen, tænker mange automatisk, at de største selskaber må være de bedste – de har trods alt ressourcerne. Men faktisk kan størrelsen også være en svaghed. Hos Altid Energi tror vi på, at mindre kan være både smartere og mere økonomisk fornuftigt, og her er hvorfor.
Store organisationer giver store udgifter
De store elselskaber har ofte kæmpe organisationer med mange lag og tunge udgifter. Der er store bygninger, dyre konsulenter og endeløse administrative processer. Det betyder, at de har mange poster, som skal dækkes, og de penge skal selvfølgelig hentes hjem på den ene eller den anden måde – ofte sker det gennem skjulte tillæg og gebyrer.
Kigger vi fx på Andel Energi, så beskriver bloggen her, hvordan de netop tjener godt, på noget der ellers udadtil virker til at være ganske billigt.
Kigger vi på Norlys – en anden af de store spillere på elmarkedet – så gør de brug af både momstricket, og spottillæg tricket, der er beskrevet i blogindlægget her.
Objektive vurderinger af de store spillere
Kigger vi i Forbrugerrådet Tænks årlige test af elselskaberne, så er der umiddelbart heller ikke nogen af de store spillere at finde i top 10. I den seneste test fra oktober 2024, er der 55 elselskaber, som er testet. Resultaterne ligger bag betalingsmur, men kan tilgås her, hvis du er medlem af Tænk: TEST af elselskaber – find den billigste elaftale (2024)💡 En tredjedel af de danske elselskaber dumpede. Du kan læse mere om testen og Altid Energis placering her.
Hvordan skiller vi os ud i Altid Energi
Hos os er tingene anderledes. Vi er et lille team, der arbejder tæt sammen, og vi kan hurtigt tilpasse os og tage beslutninger uden en labyrint af godkendelser. Det giver os en fleksibilitet, som de store selskaber kun kan drømme om. Og fordi vi ikke har de store, tunge omkostninger, behøver vi heller ikke at skrue priserne i vejret.
Desuden betyder vores størrelse, at vi kan fokusere på dig som kunde, og vi kan relativt nemt tilpasse brugeroplevelsen, baseret på det input vi får. Det har vi gjort af flere omgange ift. både kommunikation og prissætning.
Kort sagt: Hos Altid Energi tror vi på, at strømmen flyder bedre, når der ikke er en stor og klodset organisation, der blokerer vejen.